دمی درنگ

We are what we repeatedly do. Excellence then, is not an act, but a habit – Aristotle

تکریم ارباب رجوع!

داستان از اینجا شروع شد که چند روز پیش صبح هنگام سر ساعت همیشگی از منزل خارج شدم تا با اتوبوس همیشگی راهی محل کار شوم.

فاصله ایستگاه اتوبوس تا منزل ما بسیار کوتاه است و من به موقع حرکت کرده بودم اما به محض خارج شدن از در منزل "به چشم خویشتن دیدم که جانم می رود!". قبلا پیش آمده بود که اتوبوس با تاخیر چند دقیقه ای به ایستگاه مورد نظر برسد اما زودتر از موعد را دستکم من تا حال تجربه نکرده بودم.

راهی ایستگاه دیگری شدم که کمی دورتر بود و سرانجام با حدود ۱۵ دقیقه تاخیر راهی مقصد شدم.

ظهر همان روز به سایت اتوبوسرانی سیدنی مراجعه کردم و از حق شهروندی (!) خود استفاده کرده و فرم شکایت مشتریان را پر کردم.

پس از چند دقیقه یک پست الکترونیکی از طرف امور مشتریان حاوی کد پیگیری برایم ارسال شد که در آن اشاره شده بود که مساله پیگیری خواهد شد.

روز بعد نامه زیر را در پست الکترونیکی خود دریافت کردم:

Dear Mr Nobar

Thank you for your feedback regarding a State Transit Bus Operator operating in advance of timetable on a route 515 service on the morning of 31st August 2009.

State Transit Management takes a serious view of complaints such as operating in advance of timetable. After investigating the Automated Fare Collection System I have confirmed your finding of early running. The Bus Operator involved have been identified and will be interviewed by their Controlling Officer regarding operating in advance of timetable. He will be instructed that he must follow correct operational procedures. He will be cautioned that any further instance of this nature will result in further disciplinary action.

Your feedback will be passed on to our Mobile District Inspectors and Scheduling Department to monitor this situation in order to prevent future incidents of early running on this service. A notice has also been displayed around the depot reminding all Bus Operators of their obligation and responsibility to operate all services according to the advertised timetable and any instances of early running will not be tolerated under any circumstances.

Please accept my sincere apologies for any inconvenience you may have suffered and let me thank you for taking the time to bring this matter to State Transits attention.

Kind regards

Kate Wallace
Ryde Contact
STA Customer Relations


راستش فکر نمی کردم اینقدر قضیه را جدی بگیرند. امیدوارم راننده بخت برگشته به دلیل اینکه بنده  برخورداری از حقوق شهروندی را به خودم یادآوری کنم از نان خوردن نیفتاده باشد!