امروز به مورد جالبی برخورد کردم:

برای فعال سازی سرویس نمایش شماره تلفن همراه - Caller ID با شرکت سرویس دهنده تماس گرفتم. مانند بسیاری از شرکتها ابتدا مرکز پیام اتوماتیک شروع به صحبت کرد. پس از خوشامد گویی سوال کرد که چه سرویسی را درخواست دارید؟ ابتدا کمی تعجب کردم اما پس از کمی مکث منشی اتوماتیک دوباره درخواست کرد که سرویس مورد نظر خود را بازگو کنم. فکر کردم که شاید صدای من ضبط شده و توسط اپراتور انسانی به فرد مورد نظر وصل خواهم شد. اما با کمال تعجب جملات من تشخیص داده شد و سرویس مورد نظر من توسط منشی اتوماتیک بازگو گردید! پس از آن شماره تلفن همراه من را درخواست کرد که پس از خوانده شدن شماره تلفن توسط من منشی آنرا به درستی تکرار کرد و از من درخواست تایید شماره تلفن را نمود که پس از گفتن بلی (البته همه به زبان شیرین انگلیسی) به طور اتوماتیک به بخش فنی مربوطه متصل شدم.

جالب اینجاست که تکنولوژی تشخیص صدای این شرکت به قدری هوشمند و دقیق عمل می کند که کلیه کلمات و حتی جملات به هم پیوسته من را که قطعا با لهجه ای متفاوت از لهجه صحیح انگلیسی ادا می شود به درستی تشخیص داده و حتی یک بار هم اشتباه نکرد.